Služby facility managementu mají v komplexním pojetí mimořádný potenciál variantních činností, které lze zjednodušeně zobecnit jako
Dílčí služby expertního charakteru
vymezených časovým horizontem týdnů - např.
- úvodní analýza potřeb k uplatnění systému facility managementu i CAFM systému;
- porovnání výkonnostních parametrů – benchmarking;
- formulace FM strategie a politiky subjektu;
- zpracování modelu uplatnění facility managementu subjektu;
- zpracování interních směrnic jednotlivých facility oblastí (majetek, prostor, procesy);
- analýza rizik u příležitostí změn;
- provádění interních auditů systému facility managementu a controllingových operací jeho podsystémů;
- stanovení KPI parametrů výkonnosti FM systému či zpracování metodiky pro jejich stanovování;
- formulace podílu interních činností a externích služeb v rámci facility managementu;
- příprava jednotlivých projektů implementace v rozsahu metodiky projektového řízení;
- projekt implementace CAFM informačního systému v koexistenci se stávajícími interními systémy;
- zpracování standardů správy a údržby pro majetek, technická zařízení, procesy;
- školení, workshopy, koučink;
- konzultace, poradenství v oblasti facility managementu;
- atd.
Formy služeb – outsourcing.
Komplexní služby k zavedení systému facility managementu
vymezených dle podstaty a dimenze subjektu zpravidla střednědobým časovým horizontem měsíců – např.
- postupná příprava uživatelského týmu subjektu na všech úrovních formou sekvence problémově zaměřených školení či workshopů;
- koncepce týmů a implementace pilotních projektů facility managementu;
- standardizace na všech plánovaných úrovních implementace facility managementu;
- řízení dopadů implementace facility managementu na základní činnosti subjektu;
- řízení a realizace jednotlivých implementačních projektů včetně systému informační podpory CAFM;
- konzultace, poradenství v oblasti implementace systému facility managementu;
- atd.
Formy služeb – outsourcing, interim management.
Komplexní služby na provozování systému facility managementu
založených na podstatě kontinuální správy a provádění úkonů v rámci FM systému či jeho jednotlivých částí v dlouhodobém časovém horizontu – např.
- externí zajištění či provádění služeb facility managementu v jeho jednotlivých podsystémech (FM budov, FM technologií, FM infrastruktury, FM administrativy, energetický management) na úrovni smlouvy o úrovni služeb;
- externí provozování systému CAFM;
- řízení FM týmů, projektů a procesů;
- monitoring dodavatelů FM služeb;
- vyhodnocování klíčových výkonnostních ukazatelů KPI, reporting;
- tematicky zaměřená školení, workshopy, koučink;
- konzultace, poradenství v oblasti provozování systému facility managementu;
- atd.
Formy služeb – dodavatelský outsourcing.
|