Základní přístup
- systémové uplatnění facility managementu nepovažujeme za „revoluci“, spíše mu sluší systematický vývoj „evoluční“, tedy nepoužíváme „recepty na úspěch“, ale smysluplně postupujeme „jak nejjednodušeji to jde“ a sázíme na smysluplné, správně řazené, systémové, komplexní, ale i klientsky názorné a srozumitelné úkony prováděné s „nadhledem“;
- outsourcing nepovažujeme za dogma, i interní forma řešení má ve facility managementu významnou pozici;
- v uplatnění facility managementu přistupujeme s vědomím, že nejúčinněji je stejně realizují právě sami uživatelé procesů a zadavatelé změn, jsou-li s touto filosofií ztotožněni;
- cíleně užíváme postup „od jednoduššího ke složitějšímu“ i s vědomím „přizpůsobit se specifickým činnostem subjektu“ a s oblibou užíváme postup od malých pilotních implementačních projektů, přes jejich standardizaci až po opakované užití na jiném místě téhož subjektu jako řešení s ověřenou funkčností a navíc s vysokou pravděpodobností, že je uživatel již pojal za své;
- jako první v řadě užíváme základní a nejjednodušší metody zaměřené na úzkou skupinu problémů systému, účinek v podobě zlepšení parametrů je rychlý, jinak nenahraditelný a hodnotitelný;
- integraci s ostatními souvisejícími interními mechanismy či systémy vyhledáváme (např. Provozní diagnostika budov, TPM – produktivní údržba) stejně jako projekty průmyslového inženýrství, jsou-li zavedeny.
Postup v kostce
Variantní rozsah služeb facility managementu v zásadě vylučuje univerzální návod, ale zjednodušeně se naše postupy odvíjí dle těchto klíčových rozhraní:
- „kde jsme“ – audit příležitostí, mapování potenciálů facility managementu a jejich parametrická kvantifikace
- „co chceme“ – formulace modelu uplatnění systému facility managementu včetně strategie postupných kroků v implementaci změn
- trénink, školení, workshopy, koučink – filosofie myšlení, příprava na projektová řešení přípravou týmu a managementu
- pilotní projekty - formulace jednotlivých projektů, projektové týmy, pravidla, atd. dle standardů řešení úloh v rámci projektového řízení
- implementace změn dle jednotlivých pilotních projektů
- vyhodnocení projektů a sdílení znalostí standardizací dle úspěšných pilotních implementací a jejich postupný přenos do dalších částí procesního řetězce zadavatele – „rolování“
- kontinuita procesu zlepšování.
Více - Případové studie >>
|